تاريخ : پنج شنبه 1 شهريور 1396برچسب:, | 20:57 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: عقد مهریه های سنگین و هنگفت مالی و غیرمالی فاجعه ای بزرگ برای سلامت روانی و اجتماعی جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان و فعالان امر ازدواج استان، با انتقاد از مهریه های سنگین در میان خانواده ها، اظهار کرد: افزایش های مهریه های ازدواج در هیچ جای دین مبین اسلام وجود ندارد و ادامه این روند منجر به مشکلات بزرگ و عدیده در کشور خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره های قبل از ازدواج باید توسعه یابد، افزود: سبک ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) الگوی گمشده جامعه امروز است و ازدواج مهمترین موضوع جامعه و جوانان به شمار می رود.
آل هاشم اضافه کرد: ازدواج های بدون مطالعه و بدون کنترل پدر و مادر، عدم شناخت از یکدیگر و خانواده ها، تصمیمات احساسی و آشنایی های بدون محدودیت پسر و دختر، کاهش ازدواج های پایدار امروزی را موجب شده است.
وی ادامه داد: مراکز مشاوره های قبل از ازدواج در استان باید به کارشناسان و روان شناسان مجرب مجهز و تعداد این مراکز توسعه یابد تا جوانان به بهترین شکل با نیازهای قبل از ازدواج و یک زندگی پایدار آشنا شوند.
آل هاشم با بیان اینکه باید همگی نگران حال جوانان باشیم، اظهار کرد: دشمنان تا بن دندان خود را تجهیز کرده اند تا جوانان این کشور را از ما بگیرند و باید با برنامه ریزی، دقت و کنترل جوانان را حفظ کنیم.
وی، برنامه ریزی صحیح و عدم موازی کاری ارگان ها و توجه و محبت و کار فرهنگی در موضوع جوانان و ازدواج را مهمترین راهکار برای رفع نیازهای جوانان دانست و یادآور شد: در این مسیر توجه نیروی های مسلح و مساجد به جوانان باید بیشتر شده و گروه های مشورتی در موضوع ازدواج فعال تر شوند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ابتدای این دیدار با ارائه گزارش برنامه های هفته ازدواج، گفت: متولیان فرهنگی باید ازدواج را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.
جمشید نظمی افزود: بعد از نهادینه کردن امر ازدواج، آسان ‌گیری در امر ازدواج از مسائل مهمی است که باید آن را تبدیل به یک هنجار و عرف در جامعه کرد.
وی اظهار کرد: 49.1 درصد جمعیت استان ما را بانوان و 50.8 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که جمعیت جوان ما 23.6 درصد جمعیت کل استان است و از این تعداد، 52 درصد جوانان استان آقایان و 48 درصد این جمعیت بانوان هستند.
نظمی افزود: همچنین 70.1 درصد جمعیت جوان ما ساکن نقاط شهری بوده و 29.8 درصد نیز در مناطق روستایی زندگی می‌ کنند.
وی با اشاره به فرهنگ‌های غلط در برخی روستاها در خصوص ازدواج کودکان 10 تا 15 سال، گفت: متاسفانه آذربایجان‌ شرقی رتبه دوم کشوری را در این خصوص دارد و در این راستا، کارشناسان‌ را به این مناطق اعزام خواهیم کرد تا ابتدا، نیازهای گوناگون این افراد را شناسایی کرده و در وهله بعدی، روی بحث‌های روانی کار کنیم و سپس مهارت‌های زندگی را به آن‌ها آموزش دهیم.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: